středa 27. května 2020

Co dělat v době koronavirové (díl I.) ......

..... můj první on-line kurz


Dobrý krásný večer, jsem tu po nějaké době, koukám po delší době :). Ale nevadí. Jsem tu, abych napsala pár slov a ukázala pár obrázků a podělila se o to, čím jsem zaplnila volnější dny v době nouzového stavu, karantény, toho svinstva či jak to každý z Vás nazývá. Covid nám všem trochu zamotal hlavu a přeházel prioritní žebříčky. Někdo měl najednou času moře, jiný ho měl naopak čím dál míň. Ať už patříte do kterékoliv skupiny, snad jste si našli chviličku na něco, co jste chtěli dlouho udělat a nebyl na to čas a vhodná doba. I já jsem se věnovala svým koníčkům a zkusila jsem nové věci. Některé z nich Vám teď ukážu. 

Dostala jsem úžasný dárek od mé kamarádky Martinky (tímto jí zdravím, mávám a znovu děkuji). Zaplatila a zařídila nám oběma on-line kurz. Tento kurz se konal pod křídly Jitky (Hurá papír) a připravila a vedla ho úžasná a báječná lektorka Naty. Celý kurz probíhal v uzavřené skupině na Facebooku, kam Naty vložila videa postupu úžasného a netradičního přáníčka. Předem jsme obdržely od Jitky zakoupené balíčky s materiálem, který byl na kurz potřeba. Je pravda, že spoustu věcí jsme musely použít ze svých zásob, ale to k tomu patří. 

A teď už k samotné tvorbě přání :). Bylo zapotřebí shlédnout všechna videa, kde Naty detailně a krásně popisuje, co vše budeme potřebovat, co používá ona sama. Samotný postup práce, intenzitu a délku tvoření si šefujete sami, je čistě na vás v jakém pořadí se do tvoření pustíte, kdy to uděláte, jestli všechno na jednou, postupně, během týdne, měsíce. Nikdo Vás nehoní. To jsem na kurzu velice ocenila, ne každý má čas sedět celý den u PC a sjíždět videa a ještě hned na povel tvořit. Můj tvůrčí proces trvá někdy trochu déle. Přemýšlím, převaluji nápady v hlavě, zkouším, měním... no trvá mi to prostě dýl. A tento typ kurzu je pro mě bááááječný :). 

Já jsem začala narazítkováním a vybarvením obrázků. Použila jsem černý inkoust StazOn a na vybarvování jsem použila všechno akvarelové, co jsem doma měla, fixy, pastelky, Distress inkousty. Nakonec se mi nejvíc zalíbila práce s akvarelovými pastelkami a vodním štětcem. Jelikož jsem vybrala fotku jednoho z mých synů, který v ruce drží slunečnici, stala se slunečnice mým hlavním motivem a prvkem. V balíčku byly připraveny otisky stromů a lesa, tyto jsem taky vybarvila.










Takto dopadlo mé akvarelové vybarvování. Jsem si vědoma toho, že by to chtělo ještě hodně trénovat, ale já jsem byla se svou prací moc spokojená. 

V balíčku ke kurzu byly obrázky Červené Karkulky a malinké červené mochomůrky ze samotvrdnoucí hmoty. Tyto věci se mi ale moc nehodily, proto jsem se rozhodla pro trochu rebelství, místo Karkulky mám kluka v montérkách a místo mochomůrek jsem si vyrobila slunečnice podle videa od Naty. 




Zvláštnost tohoto přání spočívá v tom, že je průhledné a to proto, že je celé na acetátové destičce. Zde první zkušební přiložení na tuto destičku. To ale zdaleka není všechno. Jak jste si jistě všimli, slunečnice nejsou ještě ani nabarvené :) 



Dalším krokem bylo pocákat destičku a udělat elegantní a vkusné cákance, kapky a šmouhy, tentokrát akrylovými barvami. Tady jsem se tedy opravdu vyřádila :) :), puntíkaté bylo všechno v blízkém a širokém okolí. První zkouška na papír. 

 A už na ostro na destičku, ze které jsem sundala ochrannou fólii.






Jelikož destička má provrtané rohy a lze ji zavěsit, Naty ve svém videu použila krásné dřevěné korálky na zajištění provázku v dírkách. Žádné takové jsem doma nenašla (ač mám teda nasysleno všeho hromady) a tak mi nezbylo nic jiného, než si je vyrobit ze samotvrdnoucí hmoty jako slunečnice a nabarvit je. 

Další důležitou částí byly přírodniny. Ty jsem si nasbírala po cestě z procházky, nějakou kůru, šnečí ulity, klacíky a kamínky. Lze použít prakticky cokoliv, co najdete v lese, v parku - mech, lišejník, větvičky, lístečky, kamínky.... každý dle svého vkusu. 



A pak už jen aranžujete, přendáváte, přehazujete, měníte, zastrkáváte, ladíte, pak to celé sesypete a začínáte znova. Když už máte komplet připraveno, nalepíte tavnou pistolí přírodniny a ostatní oboustrankou, 3D páskou, no jak se Vám líbí a hodí, aby přáníčko mělo prostorový efekt. Nakonec přiděláte provázek  a JE TO HOTOVO :) :)

Zde moje veledílo z prvního mého absolvovaného on-line kurzu. Byla to krásná pohodová prácička. Děkuji Naty a děkuji Martince, že jí tohle napadlo. 







To je pro tentokrát všechno. Pro bystré hlavičky je v nadpisu je uvedeno I. díl, značí to, že se chystají i další díly. Opravdu jsem v nouzovém stavu nezahálela a vedle běžného chodu domácnosti a domácí školy jsem se snažila si tuto dobu zpestřit a ozvláštnit a učila jsem se a zkoušela nové věci. Doufám, že se ke mě zase brzo vrátíte na přečtenou. 

Dobrou noc

Stánička


Žádné komentáře:

Okomentovat