neděle 5. února 2017

Veledílo č. 2 .....

...... kniha "sebraných spisů"


Přišla další výzva. 

Předem celého vyprávění si musím posypat hlavu popelem, toto dílko mělo být hotové do vánoc, měl to být dárek. Bohužel jsem byla zavalena jinou prací, hlavně domácností, chystáním vánoc pro děti, vyráběním na vánoční školní trhy, učením se synem do školy a občas jsem i přemáhala únavu a lenost. Ještě jednou posílám obrovskou omluvu. Nakonec ale vše dopadlo a s měsíčním (a kousek) zpožděním bylo dílo dokonáno a předáno. 

Jedná se o knihu básní, poznámek, postřehů, divadelních úryvků a dalších drobností pro maminku kamarádky (smím tě takto nazvat Alenko?). 

Dlouhou dobu mi zabralo přepisování materiálu, po nocích a po večerech jsem dávala postupně vše dohromady. Součástí materiálů byly i ručně psané dopisy, slohové práce, úvahy...... zdálo se mi nevhodné přepisovat takto osobní věci, tyto jsem nechala v "originále". 

Desky díla tvoří kartonové desky potažené scrap papíry, na dekoraci jsou použity výřezy a výseky, papíry, háčkovaná samolepicí páska, kytka, kovové komponenty - přívěsky ve tvaru motýla a růží. Toto téma - motýli a růže - je protkáno celým dílem. Na kroužky vazby jsem přivázala visačku jako záložku. Desky vidíte zde:


 




Básničky jsou vytištěné na čtvrtkách velikosti A4 a jsou decentně zdobené opět výseky a výřezy z big shotu, inkousty v barvě modré, zelené a růžové, ozdobně vyřezané kraje stránek. V knize jsou vloženy kapsy a kapsičky ze scrapbookových papírů. Jenda kapsa je na vloženou kartu s věnováním, v dalších kapsách jsem schovala ony rukou psané dokumenty, slohové práce a dopisy, v jedné dlouhé kapse je vložen čistý papír na další poznámky a básničky, poslední kapsa obsahuje visačky zdobené motýlím razítkováním na dopsání citátů či poznámek, do celé knížky jsem vložila pár čistých papírů s motýlím zdobením na další a další myšlenky, citáty, vzpomínky. 




















Další "úložný prostor" na přáníčka a oznámení vznikl na vnitřní straně desek, a to přilepením dvou kapes křížem přes sebe :).



Nakonec chtělo dílko zabalit, aby nebylo "nahaté". Krabičku ve stejném duchu jsem vytvořila takto






a dílko zabaleno do krabičky.




Zapomněla jsem na nejdůležitější část :). Tohle je můj nový "mazlík". Dostala jsem ho k loňským narozeninám a až teď jsem dostala odvahu ho vyzkoušet. Ano ano, tři měsíce jsem se psychicky připravovala, teoreticky jsem byla připravena perfektně, prošla jsem veškeré články, rady, videa na netu, ale odvaha se poděla tatam. Ale už jsem ji našla. Vytáhla jsem z krabice tohoto miláčka. Pro ty, kteří neví, co tento strojek umí, tak je to vázací strojek na kroužkovou vazbu.
Tímhle strojkem jsem celé dílo svázala. Použila jsem velkou bílou kroužkovou vazbu dvakrát po šesti dírkách. Teď nevím, proč jsem se toho tolik bála, není to vůbec složité, ale nějakou praxi ještě potřebuji. Mám s ním spoustu plánů, teď už jen natáhnout den alespoň na 30 hodin. 

Tak to už je pro dnešek opravdu všechno

Děkuji za nahlédnutí a přeji hezký večer a dobrou noc. 

Stánička 



Žádné komentáře:

Okomentovat