pátek 7. března 2014

Háčkování

.....háčkování ............ další z mých oblíbených činností


Dnes trochu o háčkování :). Háček jsem měla v ruce poprvé někde už na základní škole, snad při rodinné výchově či něčem takovém, takže základy už znám dlouho. Tenkrát jsem háčkovala různé dečky pro všechny babičky a tetičky v okolí. Pak byla dlouhááááá pauza, kdy mi háčkování moc neříkalo :). Až v době mého prvního těhotenství jsem viděla v obchodě náááádherné šaty s háčkovaným topem a přišitou sukní. Model byl moc krásný, slušivý, jednoduchý, ale moc drahý, a to tak že hodně. Tak jsem se rozhodla, že si takové těhušaty vyrobím. Začala jsem háčkovat, vydrželo mi to dlouho, už jsem měla přední část a kousek zadní části  a tu náhle .............. jsem porodila :), takže šaty už jsem dodělávat nemusela. Rozdělaný výtvor jsem uložila na velmi velmi bezpečné a tajné místo, úplně jsem na něj zapomněla :). Při druhém těhotenství jsem na háčkovaní tak nějak neměla čas (resp. si myslím, že jsem neměla čas). Před vánoci roku 2013, asi někdy v září, nevím co mě to popadlo, ale vzpomněla jsem si na nedokončené dílko. Ale jelikož těhu šaty už potřebovat nebudu a jinak šaty nenosím, přemýšlela jsem, co s tím udělám :) ... a hle, tady je výsledek. 

Udělala jsem z jedné části kabelku, ozdobenou kytičkovou aplikací a obháčkovanými knoflíky. Věnovala jsem jí jedné malé princezně k narozeninám. Druhá část topíku se proměnila ve stejnou kabelku, která však čeká na dodělání :).

Háčkování mě chytlo a na asi 4-5 měsíců neopustilo. V místní knihovně jsem si domluvila ošéfovat kurz háčkování vánočních ozdob, účast nebyla nijak velká, ale kurz se konal. Vznikla tam podobná dílka jako na této fotografii. Tyto zvonečky konkrétně si ale vyprosil syn do školky pro paní učitelku :)



Jedna milá paní mě požádala o uháčkování svetříků pro novorozená dvojčátka :). Ač jsem oblečení ještě nikdy před tím neháčkovala, pustila jsem se do toho s velkým nadšením a vzniklo toto dílo, pro mě veledílo. (podle tohoto návodu svetýrek


Postupně přišlo také pár zakázek na další dětské háčkované taštičky, vyráběla jsem dle fantazie a dle přání. 




Z mého velkého nadšení vznikla ještě tato zimní dílka, jeden šedý tunelový nákrčník a jeden dětský nákrčník přes hlavu s roláčkem. 



Celým tímto tvořením mě provázela ještě jedna mánie a to mánie čtverečková :). Vyráběla jsem dvě deky pro miminka, jednu holčičí a jednu pro chlapečka. 




Tak to by bylo z mého háčkovacího nebe pro dnešek vše. Mám spoustu plánů, spoustu uložených návodů a obrázků..... teď jsem se ale zase zapálila do něčeho jiného, takže háčkování zase někdy příště :).

Hezké počtení, pokoukání a hezký den. 
Stánička

Žádné komentáře:

Okomentovat